PLD Linux Forum Strona Główna PLD Linux Forum
Oficjalne forum dystrybucji PLD Linux

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bioly
16 Lipiec 2008, 17:30
Th - kernel panic
Autor Wiadomość
bieszczaders 

Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 5
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 15:17   Th - kernel panic

To moj pierwszy post na tym forum wiec witam wszyskich.
To moze przejde do rzeczy. Zabralem sie zainstalacje PLD 3.0 generalnie wszystko poszlo gladko do czasu restartu bo wtedy ujrzalem kernel panic :neutral:
Instalowalem tak jak na tym filmie http://www.dlugosz.eu/art...071109150400405 korzystajac z http://rescuecd.pld-linux...DRescueCD-2.95/ metoda instalacji chroot.
Jednak dostaje cos takiego:


Moj lilo.conf

Kod:

boot=/dev/sda
prompt
timeout=60
read-only

image=/boot/vmlinuz
    label=th
    root=/dev/sda2
    initrd=/boot/initrd


/dev/sda1 - partycja swap
/dev/sda2 - partycja /

Jakies sugestie?
 
 
Saigon 


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 751
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 15:57   

Na moje brakuje sterownika dysku w initrd. Poszukaj na forum było wielokrotnie.

[EDIT]
Mam na myśli kontroler dysku. Zobacz jakie moduły do obsługi dysków ładuje Rescue i przegeneruj initrd z dodanymi tymi modułami.

Opis generacji initrd masz na pl.docs
_________________
Linux is like Wigwam. No Gates, No Windows, Apache Inside !!!

Pytanie nie brzmi dlaczego powinienes przeniesc się na Linuxa ale dlaczego nie mial bys tego robic!
 
 
 
 
bieszczaders 

Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 5
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 19:52   

Przeczytalem doc http://pl.docs.pld-linux...._geninitrd.html
jendak nie moge u siebie w configu doszukac sie tych wpisow:

Kod:

## Do install SCSI modules (if / is on SCSI partition)?
PROBESCSI=yes

## Do install IDE modules (if / is on IDE partition)?
PROBEIDE=yes

## Do install RAID modules (if RAID is used)?
PROBERAID=yes


Dodatkowo jak zabralem sie za reczne generowanie initrd to poleglem na etapie wywolania
geninitrd -v -f /boot/initrd-2.6.25.9-1.gz 2.6.25.9-1
/proc podmontowany i brak pomyslow.
 
 
KrystianT 

Distro: PLD 3.0
Pomógł: 189 razy
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 1920
Skąd: Kamionek
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 19:58   

bieszczaders napisał/a:
jendak nie moge u siebie w configu doszukac sie tych wpisow
U mnie w /etc/sysconfig/geninitrd akurat takie wpisy są i chyba ich nie dopisywałem. Jeśli ich nie masz to co cię powstrzymuje przed ich dopisaniem?
bieszczaders napisał/a:
Dodatkowo jak zabralem sie za reczne generowanie initrd to poleglem na etapie wywolania
geninitrd -v -f /boot/initrd-2.6.25.9-1.gz 2.6.25.9-1

A co ci powiedział jak to robiłeś (za dokumentacją "-v odpowiada za gadatliwość")
bieszczaders napisał/a:
/proc podmontowany
a /dev?
Podałbyś coś więcej o swoim sprzęcie...
_________________
Krystian T.
"Errare humanum est."
 
 
dirdival 


Distro: PLD 2.0;3.0
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 556
Skąd: Legionowo
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 20:31   

Tak z ciekawości: robiłeś wszystko dosłownie tak jak w tym przykładowym filmie?
Autor trzyma system na partycji typu raisefs. Może tu tkwi problem?
Jaki system plików jest u Ciebie?
Pokaż
Kod:
fdisk -l

z rescuecd
_________________
Cicho, cicho dzieci. To nie demony, nie diabły, gorzej ... to ludzie.
 
 
bieszczaders 

Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 5
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 20:52   

To moze napisze po kolei co robilem.

1. Uruchamiam z RescueCD
2. mkdir /pld
3. mount /dev/sda2 /pld
4. mount /proc /pld/proc -o bind
5. mcedit /pld/etc/sysconfig/geninitrd
i dopisuje:
PROBESCSI=yes
PROBEIDE=yes
PROBERAID=yes
6. geninitrd -v -f /boot/initrd-2.6.26.9-1.gz 2.6.25.9-1

No i nie moge tego polecenia z 6. wykonac bo nie mam tam pliku znajduje sie on jednak w katalogu /pld/boot/ ale wywala mi komunikat, ze:
/boot/vmlinuz-2.6.26.9-1 nie istnieje czy /boot jest podmontowany?

Nie kumam tej koncowki :/

system plikow mam reiser4 ale na xfs jest to samo (robilem reinstalke).
Robilem identycznie jak na filmie oczywiscie stosownie zmieniajac na swoje ustawienia.

/dev/sda1 - SWAP
/dev/sda2 - / reiser4
 
 
KrystianT 

Distro: PLD 3.0
Pomógł: 189 razy
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 1920
Skąd: Kamionek
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 21:04   

4,5 mount /dev /pld/dev -o bind
5,5 chroot /pld

kernel, który instalowałeś to 2.6.26.9-1 ?
_________________
Krystian T.
"Errare humanum est."
 
 
bieszczaders 

Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 5
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 21:18   

KrystianT napisał/a:
4,5 mount /dev /pld/dev -o bind
5,5 chroot /pld

kernel, który instalowałeś to 2.6.26.9-1 ?


Robie identycznie jak na filmiku mam tylko system plikow reiser4 (numeracja partycji sie pokrywa z ta na filmiku).
Kernel mam 2.6.25.9-1
Wszystkie partycje sa podmontowane a instalacja przebiegla bezproblemowo.
 
 
KrystianT 

Distro: PLD 3.0
Pomógł: 189 razy
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 1920
Skąd: Kamionek
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 21:22   

4,5 i 5,5 to dodatkowe punkty do twojego przepisu. Filmiku nie oglądałem, ale w th i na RescueCD-2.95 jest udev więc trzeba podmontować /dev, a geninitrd trzeba robic po chrootowaniu do instalowanego systemu. Tam powinien być katalog /boot z odpowiednią zawartością.
Cytat:
Kernel mam 2.6.25.9-1
Więc w geninitrd albo podałeś niewłaściwy numer, albo na forum źle napisałeś w pkt. 6...
_________________
Krystian T.
"Errare humanum est."
 
 
bieszczaders 

Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 5
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 21:55   

Dzieki Krystian udalo sie ale musze jeszcze troche doczytac by lepiej zalapac ta filozofie chroota :)

Pozdrawiam i sle plusa na dobranoc.
 
 
czerwiec
[Usunięty]

Wysłany: 9 Październik 2008, 00:29   

Witam

Mam dokladnie ten sam blad co kolega w pierwszym poscie.
Zrobilem instalacje zgodnie z
Kod:
http://pl.docs.pld-linux.org/instalacja_chroot_instalacja.html
pozniej
Kod:
http://sieci.xunil.pl/index.php?topic=28.0

Wykonalem wszystkiego kroki ktore sa w tym poscie i nadal ten sam problem :( .

Czy ktos wie gdzie robie blad?
Probuje zainstalowac system w vmware.

Pozdrawiam,
Tomek.
 
 
bas 


Distro: PLD 2.0;3.0
Pomógł: 199 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 2305
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Październik 2008, 00:01   

czerwiec napisał/a:
Czy ktos wie gdzie robie blad?


Kolega zapomniał napisać, że problem został rozwiązany.
Doinstalowałem xfsprogs, przegenerowałem initrd, nadpisałem mbr i system wstał.

Pozdrawiam BAS
 
 
 
Raffsa 

Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 57
Wysłany: 13 Listopad 2010, 09:14   

bas napisał/a:
czerwiec napisał/a:
Czy ktos wie gdzie robie blad?


Kolega zapomniał napisać, że problem został rozwiązany.
Doinstalowałem xfsprogs, przegenerowałem initrd, nadpisałem mbr i system wstał.

Pozdrawiam BAS


Może coś więcej bo mam ten sam problem tez doinstalowałem xfsprogs, przegenerowałem initrd z opcją -v -f , i dalej mam kernel panic na dysku ide. Już zmieniałem w fstab z sda na hda itp.
Brak pomysłów.

Raffsa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group