PLD Linux Forum Strona Główna PLD Linux Forum
Oficjalne forum dystrybucji PLD Linux

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ujednolicenie srodowiska
Autor Wiadomość
croolyc 
zajonc trejn


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 985
Skąd: Polanów
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 01:15   ujednolicenie srodowiska

nie uzywam zadnego czystego srodowiska
obecnie mam gnome (sesja) + icewm (okna) + rox (pulpit)
z kde uzywam k3b i krusader do tego firefox , xchzt , gg2 itp
jak zrobic zeby okienka, ikonki i dekoracje kde (qt) i gnome (gtk)
wygladaly tak samo
sa takie paczki w pld
w ktoryms popularnym dystro to fajnie mieli dopieszczone
praktycznie nie mozna bylo po wygladzie odroznic
fajnie bylo by miec cos takiego w pld
_________________
PLD - Punk Linux Distro
Underground Out Of Poland
 
 
 
evil_core 
hackin'newbie...


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 02:56   

LOL !!

Moze wgraj se suse, mandrive lub fedore, a w googlach tez powinienes duzo znalezc :P
Jezeli chcesz zeby gtk wygladalo jak qt. musisz wgrac gtk2-theme-engine-qt.
Ale zacznijmy od tego ze zeby gtk wygladalo jak gtk2 musisz miec theme'a ktory jest zrobiony pod obydwa systemy (np bluecurve redhata.) Pozatym bluecurve maszod razu pod qt, wiec wystarczy ze znajdziesz sobie programy do zminiania powyzszych ustawien, w gtk jest switch, a do gtk2 switch2. Ale jak wiadomo nie tylko gtk/qt istnieje, ale TK sie nigdy nie bawilem.. Wiec szukaj po stronach z themami pod gnome'a i kde 2 takich samych i instaluj w gtk i qt i bedziesz mial co chcesz, poxatym takie pytanie to jest na poziomie forum mandrivy, i tak sa miliony takich watkow, tylko nikomu sie nie chce szukac(na 100% nawet manuale o ty pisali)

Wikec sobie sciagnij po prostu zainstaluj te themy i poustawiaj gdzie trzeba, bo ja je nawet w repo widze, a ty piszesz bo inne systemy tak fajnie maja....i te systemy ssia pelna geba, sie co chwile wieszaja bo jakies dziwne patche nawrzucaja na programy, sa nieduze. PLD jest drugie po debianie pod wzgledem ilosci pakietow, jest o wiele swiezsze, a programy sa dostarczane tak jak je napisali, a nie zeby wszystko wygladalo jak calosc. PLD to jest sytem ktory ma dobrze chodzic, a nie ladnie wygladac :P Myslisz e developerzy beda po kazdym wyjsciu nowej wersji programu robic patche i, do specy dodawac, i meczyc sie pare godzin bo uzytkownik miec takie same ikonki ? I napewno zadnego developera nie przekonasz do tego by to wszystko jakos ujednolicil(chyba ze 1 stycznia :P )...moze po prostu czas na zmiane distra :/

Pozatym mozesz uzywac programow np tylko z gnome, albo tylko KDE(nienawidze). K3B jednak rzadzi, ale sa juz programy pod gtk/gtk2 do wypalania plyt jak GnomeBaker, Gnome CD Toaster, gcombust czy gnome-cd-burner. gg2 ssie i kadu(polecam linie 0.4 oraz 0.5) jest o wiele lepsze, wiec wogole nie rozumie twojego doboru programow :P Pozatym hakerzy uzywaja teraz jabbera ;)
 
 
raikou 
lim IQ->0 IQ = 0


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 11:40   

Co do themów pod KDE i GNOME to na pewno jest w gtk styl wyglądający jak Plastik (GPlastik?) i chyba tez jak Keramik. Ale i tak najlepiej używać gtk2-theme-engine-qt. Co do najnowszej wersji (0.6 i ewentualny CVS) to https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=4276. Co prawda Firefox jest wyjątkiem od tej reguły, ale np. Gimp, lub cokolwiek w Javie nie :(

evil_core, [...] albo nie, odpuszcze sobie...
_________________
Humans cannot create from nothingness, humans cannot accomplish anything without holding on to something, humans are not gods.
Ostatnio zmieniony przez raikou 18 Wrzesień 2005, 12:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pooh 


Pomógł: 151 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 1340
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 11:53   

Gnome... KDE... i tak podstawą jest CLI :-)

(raikou, zmieniłeś posta i mój komentarz stracił kontekst :->)
_________________
Pooh
 
 
raikou 
lim IQ->0 IQ = 0


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 12:03   

Nie chce zaczynac wojny pomiedzy KDE, GNOME, Fluxboxem, ICEwm i jeszcze ze 20 srodowiskami :P Dlatego zmieniłem posta. Ja i tak zostaje przy moim KDE.
_________________
Humans cannot create from nothingness, humans cannot accomplish anything without holding on to something, humans are not gods.
 
 
pooh 


Pomógł: 151 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 1340
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 12:58   

raikou napisał/a:
Nie chce zaczynac wojny pomiedzy KDE, GNOME, Fluxboxem, ICEwm i jeszcze ze 20 srodowiskami

Nic nie szkodzi :-) CLI jest ponad (czy raczej pod?) takimi podziałami ;-)

(Command Line Interface)
_________________
Pooh
 
 
Light-I 
Używatiel PLD


Distro: PLD 2.0;3.0
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 841
Skąd: /town/Słupsk
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 15:06   

Ja nawet nie z powodu wojny upodobałem sobie KDE, po prostu już są dość estetycznie skonfigurowane domyślne ustawienia, no i mniej mi się ślimaczy od GNOME na moim leciwym PIII 500 ;) B.T.W. @raikou - jak się zwie aplet do wieloschowka i coś do robienia snapshootów pod KDE ? Co to za ptaszek opasany na globusie(obok kwrite), jakaś przegladarka WWW pod QT ? ;)
_________________
Postrzeganie stopnia komplikacji problemu jest odwrotnie proporcjonalne do chęci jego samodzielnego rozwiązania... :P
 
 
 
croolyc 
zajonc trejn


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 985
Skąd: Polanów
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 17:56   

evil_core napisał/a:
Moze wgraj se suse, mandrive lub fedore, a w googlach tez powinienes duzo znalezc

tia, lece pedze cwaluje

chodzilo tylko o to zeby ktos kto tak ma podal jakies fajne theme
o rh-blue-curve wiedzialem ale to syfnie wyglada

gtk-theme-qt wiesza gnoma :(

pogrzebie gnome/kde-look.org
jak cos znajde dobrze dopasowane to dam cynka

evil_core napisał/a:
gg2 ssie i kadu(polecam linie 0.4 oraz 0.5) jest o wiele lepsze, wiec wogole nie rozumie twojego doboru programow Razz Pozatym hakerzy uzywaja teraz jabbera

hakerem nigdy nie bylem :) i raczej nie bede - no bo po co
w gg2 mam gg , jabber i tlen - w windzie uzywam mirandy wiec lubie multikomunikatory
jak kadu bedzie miec wtyczki dla jabbera i tlena na pewno przejde na kadu bo faktycznie jest letkie

czego nie rozumiesz w doborze programow?

[ Dodano: 2005-09-18, 18:02 ]
Light-I napisał/a:
no i mniej mi się ślimaczy od GNOME na moim leciwym PIII 500


kurna u mnie wrecz przeciwnie
kde jakos bardziej kobylaste mi sie wydaje, wolniej odpala itd.
poczekajmy na qt/kde4
z wywiadu z jednym z autorow wynika ze ma byc dosc mocno odchudzone i wogole cacy ma byc
_________________
PLD - Punk Linux Distro
Underground Out Of Poland
 
 
 
Light-I 
Używatiel PLD


Distro: PLD 2.0;3.0
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 841
Skąd: /town/Słupsk
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 18:16   

croolyc napisał/a:
kurna u mnie wrecz przeciwnie
kde jakos bardziej kobylaste mi sie wydaje, wolniej odpala itd.
Ogólnie to domyślny wygląd gnome mi nie podeszedł, a autoukrywanie paneli nie jest tak płynne jak pod KDE, przeglądarki Konqueror i Opera wczytują mi strony (zakładki w tle) zdecydowanie szybciej niż Firefox, przy którym jednak zostaję, bo narzędzia ma dopracowane. W Gnome jest gdzieś wybór theme dla kursorów ikon ?
P.S. Może te moje subiektywne odczucia są związane z tym, ze nazbierałem 512 MB RAM i KDE ma jak rozwinąć skrzydła, a Gnomowi to obojetne ?
_________________
Postrzeganie stopnia komplikacji problemu jest odwrotnie proporcjonalne do chęci jego samodzielnego rozwiązania... :P
 
 
 
evil_core 
hackin'newbie...


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 21:10   

Cytat:
W Gnome jest gdzieś wybór theme dla kursorów ikon ?

Jak najbardziej jest taki pakiecik, nie pamietam jak sie nazywa...Ale w gnome 2.12 jest juz wbudowane..
woigole to tera gnome 2.12 bedzie teraz rulezowal... w ac-test juz jest

http://gnome.org/start/2.12/notes/en/rnusers.html
KDe jest takie jakies 'iine' powuydziwiane i niewygodne. Nie wiem czy jest szybsze czy nie, ale nawet icewm mi sie teraz slimaczy, o operzen ie wspominajac :/ Jak tak dalej pojdzie wroce do glinksa :P

BTW, gnome ma teraz nowego theme'a clearlooks :D
Ale ikonki sa stare, i chyba dlugo pewnie zostana, ale co za problem je zmienic...
Jedynymi aplikacjami z KDE dla ktorych nie ma odpowiednikow w gnome to k3b(choc juz niedlugo dopracuja te programy), oraz kadu i w sumie chyba tylko dlatego uzywam jabber'a :P
 
 
raikou 
lim IQ->0 IQ = 0


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 22:24   

Co do integracji i clearlooks to to wygląda zachęcająco :D Może właśnie tego szukałeś Croolyc, podobno zielony (nawet oliwkowy) działa uspokajająco na nerwy a te moga być lekko zszargane przy konfigurowaniu pewnych rzeczy w Linuksie :P
_________________
Humans cannot create from nothingness, humans cannot accomplish anything without holding on to something, humans are not gods.
 
 
Light-I 
Używatiel PLD


Distro: PLD 2.0;3.0
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 841
Skąd: /town/Słupsk
Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 22:44   

Pozglądałem, ale w sumie nic mną nie potrząsło... ;) Jestem brdziej pod wrażeniem KDE z efektami cieniowania (teraz korzystam z motywu kursora "gold", który jest animowany i rzuca animowany cień... :P ), przeźroczystego menu itp. "duperelami"... ;) Chwilami miewam "zatyczki", jak przeniosę kursor myszy na taskbar, zamiera cały ekran na jakieś 20 sekund, jednak muzyka z XMMS w tle sączy się bez zająknięcia. Pewnie jakiś bug, którego dojdą w nastepnej wersji. To jedyne co mnie drzaźni w KDE, bo jest dość estetycznie dopracowanym środowiskiem, ikony są robione pod pewien styl i korzystają z pełnej palety kolorów. Developerzy Gnome pewnie stawiają na inne priorytety, więc każdy coś tam ma dla siebie ;) .
_________________
Postrzeganie stopnia komplikacji problemu jest odwrotnie proporcjonalne do chęci jego samodzielnego rozwiązania... :P
 
 
 
croolyc 
zajonc trejn


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 985
Skąd: Polanów
Wysłany: 19 Wrzesień 2005, 00:57   

raikou napisał/a:
Co do integracji i clearlooks to to wygląda zachęcająco Very Happy Może właśnie tego szukałeś Croolyc,

Yeah! Wypas!
kurna nie widzialem tego
_________________
PLD - Punk Linux Distro
Underground Out Of Poland
 
 
 
raikou 
lim IQ->0 IQ = 0


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2005, 12:31   

To teraz kliknij "pomógł" :P

Edit: Dzięki croolyc :P
_________________
Humans cannot create from nothingness, humans cannot accomplish anything without holding on to something, humans are not gods.
Ostatnio zmieniony przez raikou 19 Wrzesień 2005, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
evil_core 
hackin'newbie...


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrzesień 2005, 14:12   

raikou: to mi bardziej plastik przypomina niz clearlooks :P
Pozatym te niebieskie clearlooks jast ladniejsze :P
http://www.stellingwerff.com/
Przyjrzyj sie tym screenshotom, bo tutaj sa najnowsze wersje clearlooks, i plastikowi bardzo duuuzo brakuje do clearlooks :D
BTW clearlooks bazuje na blucurve, ale juz go dosc mocno zmodyfdikowali wiec nie wiem czy to pomoze... ClearLooks nie przeportuja predko na KDE bo byloby to zbyt skomplikowane, wiec pozostaje ci korzystanie z gnome'a :P

pozatym dorzucam mandrivowo-mandrejkowe Galaxy, ktore tez jest dobrze dopracowany jak Bluecurve na kde i gnome..

Moze jednak mnie klikniesz :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group